Min blog vil jeg bruge til at vise mine kort, samt muligvis andre kreative ting jeg laver.

Jeg er ny i det at lave kort på denne måde, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg får lært meget nyt løbende.

Jeg lægger ting ind stille og roligt, da jeg kun laver disse ting, når lysten er der.

lørdag den 16. september 2017

Kort med guld.

Igen er jeg blevet inspireret af en video på Pinterest, dog er det kun noget af det de har brugt, som jeg har taget til mig. Haha...havde nemlig glemt hvad det var jeg havde set forleden dag, så tog det nogenlunde efter hukommelsen ;-)

Kortbasen er hvidt karton str. A6.
Derpå et stykke ekstra hvidt karton, hvor jeg har brugt dien der passer til stempelsættet og skåret bladet ud.
Forinden havde jeg stemplet blomsten på et andet stykke karton, hvor jeg har brugt 3 forskellige farver i grønne nuancer. Tørrede det, og så stemplede jeg igen, denne gang med stemplet med mønster. Her brugte jeg VersaMark, da jeg ville heat embosse det med guld.
Til sidst skar jeg det først ud med dien, men endte med at klippe den hvide kant helt af, da jeg synes det så blev bedre.
Limede så bladet fast i hullet der i forvejen var skåret.
Teksten og de små blade er skåret med guldkarton og limet på.
De små palietter er grønne, så de passer til farverne i bladet.

Die og stempler er fra Concort & 9th.
Jeg er faktisk ret glad for det sæt, for efterhånden kan jeg se, at jeg kan bruge det på forskellige måder, og det er jo kun skønt :D


2 kommentarer: